Tekst i dramaturgia
Przemysław Pilarski

Reżyseria
Jacek Jabrzyk

Scenografia i kostiumy
Łukasz Błażejewski

Muzyka
Rafał Matuszak (Coma)

Ruch sceniczny
Natalia Dinges

Reżyseria światła
Mateusz Wajda

Asystent reżysera
Grzegorz Kwas

Inspicjent
Katarzyna Giżyńska

Sufler
Ewa Żurawiecka

Muzyka na żywo
Michał Maślak
Mateusz Zegan
Rafał Miciński
Przemek Borowiecki

 

Czas trwania
2 godz. 15 minut (z przerwą)

Wiek

Premiera
4 styczeń 2019

Horror szał

Przemysław Pilarski

Propozycja dla fanów czarnego humoru i rockowego grania. Spektakl z muzyką na żywo, której autorem jest Rafał Matuszak, związany z zespołem Coma.

fot. Maciej Stobierski

Ona i On, opuszczony dom na odludziu i noc, którą mają tylko dla siebie. Zapowiada się wyjątkowo, ale nastrój psują pojawiający się kolejno niezapowiedziani goście: Wampir z Zagłębia, Gloria Victis i Dziadek kombatant. Towarzystwo okazuje się nieprzypadkowe … I co więcej, ma do zrealizowania Bardzo Ważny Plan.

Spektakl utrzymany w konwencji muzycznego horror show to zwariowana podróż przez nasze lęki i wyobrażenia – chciałoby się powiedzieć „współczesne”, ale ponadczasowe tak naprawdę. Zapraszamy wszystkich fanów czarnego humoru i rockowego grania!

Spektakl bierze udział w 25. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Dominik Gac, Andrzej Lis, Henryk Mazurkiewicz, Piotr Morawski, Jacek Sieradzki, Sandra Szwarc i Zuzanna Berendt.

Obsada

Twórcy

Przemysław Pilarski – tekst i dramaturgia

Dramatopisarz, scenarzysta, dramaturg. W poprzednich życiach m.in. dziennikarz, redaktor i stand-upper. Absolwent polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, kursu scenariuszowego w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych (Nowy Teatr/SWPS). Autor sztuk teatralnych, scenariuszy filmów krótkometrażowych, programów i seriali telewizyjnych. Z autorskimi monologami „stand-up comedy” występował m.in. w HBO i Comedy Central. Za swój pierwszy tekst dramatyczny „Tata wiesza się w lesie” zdobył I Nagrodę w I Ogólnopolskim Konkursie Dramaturgicznym na Kameralną Sztukę Współczesną Słowo/Aktor/Spotkanie 2016 (Realizacja sceniczna – Teatr Studio, Warszawa). Jego drugi tekst, „Reality show(s). Kabaret o rzeczach strasznych”, wygrał IX Metafory Rzeczywistości 2016, zorganizowane przez Teatr Polski w Poznaniu; otrzymał tam również nagrodę jury dziennikarskiego. W 2018 roku Gdyńską Nagrodą Dramaturgiczną uhonorowano kolejny jego dramat – „Wracaj”. Jest także m.in. autorem scenariusza do spektaklu „Szklane Paciorki. Gra. Rozpoznanie” w krakowskim Teatrze im. J. Słowackiego (2017). Stale współpracuje z Fundacją Strefa WolnoSłowa działającą obecnie przy Teatrze Powszechnym w Warszawie, z którą zrealizował m.in. spektakle „Narysowałam więcej niż tu widać” (2016) oraz „Gdybyśmy byli kotami, nikt by nas nie zatrzymał” (2017). Jego teksty oraz ich realizacje prezentowane były m.in. w Pradze, Bolonii i Berlinie. Współautor książek „Jak facet z facetem” (2016) oraz „Sztuka obsługi penisa” (2018) – z seksuologiem Andrzejem Gryżewskim. Mieszka w Łodzi.

Jacek Jabrzyk – reżyseria

Reżyser teatralny. Studiował polonistykę na Uniwersytecie Opolskim, Wiedzę o Teatrze na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie oraz reżyserię w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Był asystentem lub współpracownikiem Jerzego Grzegorzewskiego, Pawła Miśkiewicza, Wojtka Smarzowskiego, Jerzego Stuhra, Jana Peszka. Stworzył około 20 spektakli teatralnych, operowych, oraz widowisk teatralnych m.in. w teatrach: Łaźnia Nowa w Krakowie, Dramatycznym w Wałbrzychu, Jaracza w Olsztynie, Horzycy w Toruniu, Bogusławskiego w Kaliszu, Solskiego w Tarnowie, Dramatycznym w Białymstoku, Miejskim w Gliwicach, w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, PWST we Wrocławiu. W Teatrze Polskiego Radia zrealizował słuchowisko na podstawie „Opisu obyczajów” Jędrzeja Kitowicza. Reżyserował sceniczne czytania tekstów, współpracował z teatrami niezależnymi w Polsce i Berlinie. Jego „Wieczór trzech króli albo co chcecie” zdobył w 2013 r. wyróżnienie w konkursie na najlepszą inscenizację dzieł dramatycznych Williama Shakespeare’a. Prowadzi zajęcia teatralne w Collegium Civitas w PKiN w Warszawie. Od 1 września 2018 r. Zastępca dyrektora ds. artystycznych w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu.

Łukasz Błażejewski – scenografia i kostiumy

Scenograf, malarz, performer. Ukończył Wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu i studia doktoranckie na kierunku Scenografia na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Odbył staże w Institut d’Arts Visuels w Orleanie i w École NationaleSupérieure des Beaux-Arts w Paryżu. Został nagrodzony stypendiami Prezydentów miast: Głogów, Wrocław i Kielce. Twórca scenografii i kostiumów do przeszło 50 spektakli w teatrach w całej Polsce. Współzałożyciel Teatru Nowego w Krakowie, gdzie pełni funkcję Dyrektora Kreatywnego. Od lat działa jako performer pod pseudonimem Prince Negatif, a od niedawna również reżyser spektakli performatywnych: “CRASH. Kolekcja zderzeń”, “Ożywianie snu”.

Rafał Matuszak – muzyka

Polski muzyk, basista, autor muzyki. Związany z zespołem Coma. Wraz z grupą otrzymał m.in. sześciokrotnie nagrodę polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyk. W 2009 roku muzyk otrzymał także indywidualnie nominację w kategorii wydawnictwo specjalne – najlepsza oprawa graficzna do płyty Coma Hipertrofia (2008). Debiutował w zespole SID, występował w formacjach Second Hand oraz De Ja Vi. Współtwórca kolektywu GRUPA TARTAK, autor muzyki do spektaklu „Upadłe miasto” 2017.

Recenzje

Polisz horror picture show – Michał Centkowski, Newsweek

Sosnowiecki Horror szał – Tomasz Sknadaj, Teraz Teatr

Ciemno wszędzie, głucho wszędzie – Sandra Szwarc, Nowe recenzje Komisji Artystycznej OKnWPS

Wideo


Muzyka

Utwór pochodzi z płyty z muzyką ze spektaklu „Horror szał”

Zespół Procesy Gnilne w składzie:
Agnieszka Bieńkowska – śpiew
Beata Deutschman – śpiew
Michał Maślak – gitara, śpiew
Mateusz Zegan – instrumenty klawiszowe
Rafał Miciński – bas
Przemek Borowiecki – perkusja

Autorem muzyki jest Rafał Matuszak z zespołu Coma oraz Zespół Procesy Gnilne.

Partnerem produkcji jest Fundacja Element Kultury. Przedsięwzięcie jest finansowane ze środków Gminy Sosnowiec.