2020-06-01 Republika Marzeń

Spektakl plenerowy

fot. Maciej Stobierski

Unikalny spektakl, w którym to nie widz przychodzi do teatru, ale teatr do widza. Podczas każdego spektaklu konstruowany będzie Wielki Wzmacniacz Marzeń, do którego działania potrzebne będzie wspólne śpiewanie piosenek, odgrywanie scenek i dobra energia.

„Republika Marzeń” to familijny spektakl plenerowy z udziałem 7 aktorów (dwie obsady). Przedstawienie jest nastawione na interakcję z widzami, którzy oglądają je z okien. Jego akcja toczy się na Oceanie Marzeń, gdzie dryfujące po nieznanych wodach statki-bloki spotykają się z przedstawicielami wyimaginowanej Republiki Marzeń, której ambasadą jest Teatr Zagłębia. W skład „marzycielskiej” ekipy wchodzą m.in. Prezydentka Republiki Marzeń, Kierowniczka Wydziału Marzeń Stosowanych czy Minister Transportu i Podróży.
Zadaniem obywateli wspomnianej republiki jest spełnianie marzeń i to właśnie marzenia są głównym tematem sztuki. Punktem kulminacyjnym spektaklu jest budowanie Wielkiego Wzmacniacza Marzeń. W przedstawieniu nie brakuje energetycznej muzyki, kreskówkowych kostiumów i mądrego przesłania.

 

 

 

Obsada

Twórcy

Wojtek Zrałek-Kossakowski – tekst i dramaturgia
Artysta pogranicza teatru i muzyki. Dramaturg, autor scenariuszy, reżyser i twórca muzyki pracujący w Polsce (m. in. w warszawskim Teatrze Studio, gdańskim Teatrze Wybrzeże, poznańskim Teatrze Nowym) i w Niemczech (Maxim Gorki Theater w
Berlinie). Laureat licznych nagród, m. in.: Nagrody Teatralnej Marszałka Województwa Pomorskiego, Nagrody dla Indywidualności Artystycznej i Nagrody Dziennikarzy Festiwalu Kontrapunkt, Nagrody za oryginalny polski tekst dramatyczny lub adaptację na
Festiwalu Polskiego Radia i Telewizji „Dwa Teatry” (ze Zbigniewem Brzozą) czy nagrody za adaptację „Przedwiośnia” w II edycji konkursu Klasyka Żywa (z Natalią Korczakowską). Dwukrotny finalista Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Autor cieszących się dużym uznaniem słuchowisk realizowanych m. in. z Marcinem Lenarczykiem (djLenar), Martą Malikowską i Marcinem Maseckim. Animator kultury i kurator, tworzył program muzyczny 7. Berlin Biennale, festiwalu Łódź 4 Kultur, warszawskiego Centrum Kultury Nowy Wspaniały Świat, kurator i twórca festiwalu słuchowisk Do usłyszenia na Placu Defilad i serii słuchowisk Klasyka do usłyszenia. Okazjonalnie DJ i producent muzyczny. W roku 2013 zastępca dyrektora festiwalu Łódź 4 Kultur (za dyrekcji Zbigniewa Brzozy), w latach 2016-2017 dramaturg warszawskiego Teatru Studio. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2018 oraz austriackiego Bundeskanzleramt i KulturKontakt Austria w roku 2019.

Jacek Jabrzyk – reżyseria

Reżyser teatralny. Studiował polonistykę na Uniwersytecie Opolskim, Wiedzę o Teatrze na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie oraz reżyserię w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Był asystentem lub współpracownikiem Jerzego Grzegorzewskiego, Pawła Miśkiewicza, Wojtka Smarzowskiego, Jerzego Stuhra, Jana Peszka. Stworzył około 20 spektakli teatralnych, operowych, oraz widowisk teatralnych m.in. w teatrach: Łaźnia Nowa w Krakowie, Dramatycznym w Wałbrzychu, Jaracza w Olsztynie, Horzycy w Toruniu, Bogusławskiego w Kaliszu, Solskiego w Tarnowie, Dramatycznym w Białymstoku, Miejskim w Gliwicach, w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, PWST we Wrocławiu. W Teatrze Polskiego Radia zrealizował słuchowisko na podstawie „Opisu obyczajów” Jędrzeja Kitowicza. Reżyserował sceniczne czytania tekstów, współpracował z teatrami niezależnymi w Polsce i Berlinie. Jego „Wieczór trzech króli albo co chcecie” zdobył w 2013 r. wyróżnienie w konkursie na najlepszą inscenizację dzieł dramatycznych Williama Shakespeare’a. Prowadzi zajęcia teatralne w Collegium Civitas w PKiN w Warszawie. Od 1 września 2018 r. Zastępca dyrektora ds. artystycznych w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu.

Szymon Szewczyk – scenografia i kostiumy

Artysta audiowizualny, scenograf, projektant. Tworzy obrazy, obiekty, kolaże oraz instalacje. Ukończył studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Interesują go relacje człowieka z jego materialnym i kulturowym otoczeniem oraz poszukiwanie nieoczywistych powiązań między z pozoru odległymi zjawiskami, teorie spiskowe, kreatywna prowizorka, tymczasowość, tanie materiały, DIY, nadmiar informacji, podejrzane naukowe teksty, głupie żarty, śmiertelna powaga, śmieci, imitacje, zakłócenia. Współautor scenografii i kostiumów do spektakli, m.in.: KorzeniecKoń, kobieta i kanarekSiódemka, Między ustami a brzegiem pucharu (Teatr Zagłębia w Sosnowcu), Królestwo (Narodowy Stary Teatr im. H. Modrzejewskiej w Krakowie). Skomponował muzykę do kilku spektakli teatralnych, m.in.: SiódemkaMarat/Sade (Teatr im. J. Osterwy w Lublinie), 1946 (Teatr im. S. Żeromskiego w Kielcach). Jego prace były pokazywane na wielu wystawach, m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, BWA w Katowicach oraz w ramach festiwalu Warszawa w Budowie 2016.

Iga Słupska – scenografia i kostiumy

Scenografka, kostiumografka, pedagożka. Ukończyła malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Współautorka scenografii i autorka kostiumów do spektakli m.in. : Korzeniec, Koń kobieta i kanarek, Siódemka, Między ustami a brzegiem pucharu (Teatr Zagłębia), Był sobie Polak, Polak, Polak i diabełPrzyjdzie Mordor i nas zje, czyli tajna historia SłowianMarat Sade (Teatr im. J. Osterwy w Lublinie), Gorączka czerwcowej nocy (Teatr Nowy im. T. Łomnickiego w Poznaniu), Wujek 81. czarna balladaSłowo o Jakubie Szeli (Teatr im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach), 1946 (Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach), Kariera Artura Ui (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie), Królestwo (Teatr Stary w Krakowie).

Rafał Matuszak – muzyka

Polski muzyk, basista, autor muzyki. Związany z zespołem Coma. Wraz z grupą otrzymał m.in. sześciokrotnie nagrodę polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyk. W 2009 roku muzyk otrzymał także indywidualnie nominację w kategorii wydawnictwo specjalne – najlepsza oprawa graficzna do płyty Coma Hipertrofia (2008). Debiutował w zespole SID, występował w formacjach Second Hand oraz De Ja Vi. Współtwórca kolektywu GRUPA TARTAK, autor muzyki do spektaklu „Upadłe miasto” 2017.